حضور کاروان های راهیان نور در اولین روز از سال 1398 در یادمان شهدای عملیات فتح المبین
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3360
:: بازدید ماه : 6319
:: بازدید سال : 19008
:: بازدید کلی : 296146
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 2 فروردين 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

کاروان ۸۰ نفره ی بسیج محلات شهرستان اراک در اولین روز از فروردین 1398 ؛ ساعت ۸ صبح از یادمان شهدای عملیات فتح المبین بازدید نمودند .

به گزارش شوش نیوز  ؛ حجت الاسلام حمید سهرابی که خود را فدایی ولایت معرفی کرد پیرامون این که آیا رسانه ها با آن همه تبلیغ توانسته اند راهیان نور را کم رنگ کنند گفت : امام خمینی(ره) یک جمله ی تاریخی و ماندگار فرمود و آن اینکه " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" دشمنان در رسانه ها مگر برای کم رنگ کردن اربعین حسینی تلاش نکردند آیا کم رنگ شد؟ خیر الآن هم راهیان نور از سال های قبل پررنگ تر است - دشمنان با این تبلیغ قبر خود را می کنند "مرگ بر آمریگا"

در همین راستا فضل الله سهرابی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حالی که اشکش سرازیر شده بود یادآور شد : ایران جوانان حسینی دارد آمریکا اگر تاریخ را ورق بزند و به گذشته برگردد می بیند که این همه ترفندی که علیه ایران به کار برده ایرانیان را پخته تر و آبدیده تر کرده است پس به خود زحمت زیادی ندهد چون ایرانیان سربازان ولایت و گوش به فرمان آقا هستند .

فاطمه نصرپور از زائرین شهرستان بابلسر گفت : حقیقت امر این است که دشمن  در ظاهر توانسته کارهایی انجام دهد اما تمام تلاشش بی فایده است و آمدن زائرین شهدا  نشان دهنده ی تلاش بی ثمر دشمنان است و کسانی که تبلیغات دشمن را پذیرفته اند به هیچ نتیجه ای نمی رسند پس بی خودی خود را به تکاپو نیندازند .

حجت الاسلام مهدی آرمده  روحانی و سرپرست کاروان راهیان نور شهرستان بابل وقتی که از ایشان پرسیدم آیا با این همه تبلیغ دشمنان  در رسانه ها جوانان نسبت به آینده ی مملکت و راهیان نور نا امید شده اند یا خیر با صراحت گفت : هر کجا جلوی دشمنان  با برنامه و مدیریت پیش رفتیم جواب خوبی گرفتیم و با کمترین هزینه های سنگین ضرباتی هم به دشمنان وارد کردیم .

وی افزود : در امور فرهنگی هم باید همانطور عمل کنیم دشمنان هزینه می کنند - آسیب می زنند اگر ما هم با برنامه مدیریت کنیم و با تشکیلات منسجم حرکت کنیم و جوانان را در مسیر شهدا قرار دهیم  بی شک حضور جوانان در این مسیر نیاز به برنامه ریزی اصولی دارد در ضمن آمدن به این مکان های مقدس با دعوتنامه ی شهداست برای هر کس دعوتنامه فرستاده شود هزاران دلار هم نمی تواند جلوی این دعوتنامه را بگیرد .

نجیبه فیروزی از شهرستان نکا از استان مازندران تصریح نمود : استکبار جهانی بداند تا آخرین قطره ی خونمان راه شهیدان را ادامه می دهیم و از «انقلاب اسلامی ، ولایت فقه و مقام معظم رهبری » پشتیبانی و حمایت می کنیم .

صفورا کرم الهی گفت : وعده ی خدا حق است « قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا /// بگوحق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است » حقیقت عالم و مسیر عالم به سوی حق است و این راه همیشه باز است ؛ راه امام حسین(ع) و راه شهدا  در تاریکی های عالم می درخشد که امام علی فرمود « همان راهی که خداوند برای سعادت انسان تعیین می کند، راه حق و جز آن باطل است به عبارت دیگر، اگر بپذیریم که خالق مهربان انسان را بیهوده نیافریده و برنامه و هدف زندگی شایسته ای برای او مشخص نموده، پس منشا راستین حق و تعیین کننده معیار شایسته برای شناخت حق همان آفریننده بزرگ هستی است ، «انحراف به راست و چپ گم راهی و ضلالت (باطل) است و راه مستقیم و میانه جاده وسیع حق. » مسلم است آن جا که امام علی (ع) از خدا می خواهد تا دل های همه به سوی حق متوجه شود، منظورش روی آوری قلبی به سوی خداست: «خداوند دل های ما و شما را به سوی حق (راه راست) متوجه سازدو شکیبایی و استقامت و تحمل حق را به ما الهام نماید» . انسان ها به فطرت حق جوی ، خود این راه را خواهند یافت و این جوانان مملکت ؛ راه شهدا را پیدا می کنند .

فاطمه کریمی از زائریان شهرستان یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد اظهار نمود : با سلام و خسته نباشید ، به نظر این حقیر یکی از عمده دلیل های دشمن برای فاصله انداختن بین نسل اول و دوم با نسل چهارم  همین به کار گیری تهاجم فرهنگی  است  .

وی افزود : اما اگر بخواهم در مورد بی حجابی و یا بد حجابی در سطح شهرها صحبت کنم ، علت اصلی آن در درجه ی اول بی توجه والدین به تربیت فرزندان در خانه است و از طرفی نظارتی بر رفتار فرزندان خود ندارند و دختران و پسران آزادانه هر کاری که دوست دارند انجام می دهند ، اما اگر بستر فراهم شود که دختران و پسران از نزدیک به این یادمان ها بیایند سبک زندگی خود را عوض می کنند و از حجاب دفاع می کنند .شما اطراف خود را اگر مشاهده نمایید همه از کوچک تا بزرگ با حجاب هستند و این تأثیر بالای راهیان نور است .

فریده فرهادی از زائرین شهرستان دنا یادآور شد : با الطاف خدا و ائمه و شهدای عزیز هر ساله سفر راهیان نور کمرنگ که نمی شود بلکه خدا رو شکر  با تمام تلاش دشمنان که جوانان  را از این  راه دور کنند هرساله پر رنگتر می شود و جوانان  با علاقه ی کامل  به این سفر راهی می شوند ، ان شاءالله که شهدای عزیز دست تمام جوانان این مملکت را بگیرند و به راه راست هدایت کنند .

ننه خانم لطف آبادی خواهر شهید عیسی لطف آبادی متولد 1آذرماه 1342 که در تاریخ 24 دی ماه 1365 در جبهه ی شلمچه به شهادت رسیده است تصریح نمود : جوانان این مرز و بوم با الگوگیری از امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) به فرمان امام راحل راهی جبهه های نبرد شدند و از کشور و مرم خود دفاع کردند.  در دی ماه سال 65 عیسی  که 23 سال داشت در عملیات شلمچه  به شهادت رسید. خبر شهادتش را که  برایمان آوردند ؛ مسرت بخش بود زیرا او دین خود را در راه خدا انجام داد. شهدا برای دفاع از دین خدا جنگیدند و در یک جنگ نابرابر به پیروزی عظیم رسیدند که تمام دنیا مبهوت آن بودند.

مریم مهریانی موسوی زائری از شهر شوش دانیال گفت : دشمن اگر به اهدافش رسیده بود اینقدر  به عجز و ناتوانی نرسیده بود وقتی که دشمن اینقدر  دست به دامن توهین و حرف های ناسزا متوسل می شود  یعنی نتوانسته  به اهداف خود  که سرنگونی انقلاب است  دست یابد .

وی افزود : ایران باید همچنان به آرمان های انقلاب اسلامی  پایبند بماند تا زمان ظهور امام زمان(عج)  به دریای  خروشان سربازان امام زمان ملحق شوند .

سیده انسیه تفاخ یکی دیگر از زائران شوش دانیال  اظهار نمود : حجاب فاطمی یا همان  حجاب اسلامی  با وجود  این که شهدای والامقام در وصیت های خود به این مهم توصیه نموده اند  اما متأسفانه  در سطح شهرها به حجاب توجهی نمی شود ؛ به علت تبلیغات رسانه های غربی  و عدم بصیرت  به این امر مهم ؛ مسئله ی حجاب  بعضی از بانوان کشورم ضعیف است و دلیل دیگر  تعهد خانواده ها به تربیت دختران فاطمی متأسفانه والدین به این تعهدی که دارند بی تهوجهی می کنند ؛ لذا تا توجه به تبلیغات وسیع دشمن در فضای مجازی و اینترنت  می بایست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تقویت نماییم تا آمار بی حجابی برداشته شود .

سیده فاطمه مهریانی یکی دیگر از زائرین شوشی  تصریح نمود :  خوب می دانند که راه شهدا همان راه امام حسین(ع)  است  و این راه ؛ شرایط را برای ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کند .لذا  تنها راه حل ، ادامه  ی راه شهیدان است و با آمدن  راهیان نور این راه  هر ساله هموار می شود .

حسن شوشتری از زائرین شهرستان اصفهان گفت : هر که شد محرم دل / در حرم یار بماند ) - خوش به سعادت کسانی که  گمنام زندگی کردند و گمنام شهید شدند ولی خداوند متعال برای همیشه شهیدان را زنده نگه داشته است  تا درس ایثار و شهادت را به ما بیاموزند .

حسین تخت روان از شاعران ؛ مداحان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش یک رباعی را سرود و گفت «چون نی  ز جدایی گوینده لبی دارم / دور از تو ز هجرانت رنج و تبعی دارم/ یک دم منظری بنما ای ماه جهان آرام / که از حسرت دیدارت جان به لبی دارم - اسلام مدیون خون شهدا ست »- جا دارد از کلیه خادمین یادمان شهدای عملیات فتح المبین قدردانی نمایم می‌کنم  که توانسته اند از هر نظر به شهدا و زائرین خدمت رسانی کنند .

به سراغ خدامی رفتم که بی ریا مشغول واکس زدن زائرین در یادمان شهدای عملیات فتح المبین بودند لذا فرصت را غنیمت شمرده واز این خادمین بی ادعا خواستم که هر کدام با استفاده از بیانات ولی امر مسلمین دل نوشته را تنظیم کنند.

مجتبی شفیعی نوشت : بسم رب الشهدا و الصدیقین - یک روزی حضرت امام خمینی(ره ) فرمود : « سربازان من ؛ انقلاب و امام زمان در گهواره ها هستند » آن روز شاید فقط خود امام راحل این روزها را می دیدید که اینگونه وارثان خون شهیدان همچون ابراهیم هادی ها زمینه سازان ظهور می شوند و همین « مدافعان حرم  ،  سربازان گمنام امام زمان(عج)  ، دانشمندان هسته ای و همه ی سربازان ولایت» همان سربازان امام خمینی(ره) هستند که جان خود را نثار انقلاب ، اسلام و مکتب امام حسین(ع) نمودند .

حمید قلعه نوعی یکی دیگر از این خادمین گفت : امسال ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شد با شهادت حضرت زهرا(س) به آن معنی است که در همه حال باید پیرو امام زمام خود و نائب آن باشیم تا همیشه پیروز باشیم و دشمن هیچ غلطی نکند .

همانطور که حضرت زهرا(س) از امام زمان  خود دفاع کرد تا اسلام پیروز شود ما هم باید از امام زمان خود و نائب یعنی مقام معظم رهبری پیروی کنیم تا در گام دوم انقلاب پیروز شویم «با ولایت تا شهادت » .

نیما باران چشمه مسئول ایستگاه صلواتی آب هویچ و دمنوش گفت : ایستگاه صلواتی یادمان شهدای فتح المبین  طبق سنوات گذشته جهت شیرین کردن کام زائران شهدا و از همه بیشتر  ارتباط گیری  معنوی خود خدام با شهدا از تاریخ 15 اسفند 1397 فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه با استقبال و یاری مسئول یادمان روزهای موفق و خوبی را سپری کرد ، به شکلی که روزانه حدود 1 تا 1/5 تن هویچ را آبگیری کرده و از حدود 5 تا 7 هزار زائر در وقت صبح و 100 تا 1500 نفر از زوار در وقت عصر  با دمنوش از 7 نوع گیاه مجاز پذیرایی می شود .

وی افزود : در ایستگاه حدود 20 نفر از خدام مشغول به خدمت رسانی هستند که امید است با توجهات شهدا به موفقیت های  معنوی و مادی در زندگی خود نائل شوند ، لازم به ذکر است  تمامی هزینه های ایستگاه به شکل مردمی تأمین شده و با کمک های  خود زائرین و حمایت ها و کمک هاب به جای  سرهنگ فرحان منصوری مسئول یادمان  به بقای خود ادامه می دهد .

سرهنگ پاسدار علی ظهیری از روایتگران هشت سال دفاع مقدس در مورد مأیوس شدن دشمنان با این همه هزینه ها ، ترفندها و توطئه هایی که به کار گرفت تا انقلاب و آرمان های آن را از بین ببرد گفت : شاید وقتی که سال ها پیش حضرت امام خمینی ( ره ) در پیام تاریخی پذیرش قطعنامه ۵۹۸ فرمودند " خدا می داند راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و این ملت ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند کرد و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود " بله کمتر کسی باور می کرد که پس از خاتمه ی جنگ ، کاروان هایی از نسل بعد از جنگ با عنوان کاروان  راهیان نور برای آشنا شدن با حماسه ی بزرگ دفاع مقدس ، راهی دیار نور در مناطق عملیاتی در جنوب و غرب کشور شوند ، لذا پس از پایان جنگ ، کاروان های راهیان نور به یکی از منابع عظیم تولید معنویت و فرصتی برای خود سازی انقلابی نسل بعد از جنگ مبدل شده است .

وی افزود : شما اگر به اهداف راهیان نور نگاهی اجمالی داشته باشی  متوجه متوجه خواهی شد که چرا رسانه های غربی روی این حرکت مقدس حساس شده اند ، آشنا شدن با بندگان مخلص و پاک و برگزیده خداوند یعنی شهدا یکی از اهداف کاروانهای راهیان نور است ، هدف کاروانهای راهیان نور  آشنایی با آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی است ، هدف کاروان های راهیان نور آشنایی با بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است ، هدف راهیان نور آشنایی با رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن است هدف راهیان نور دشمن شناسی و شناخت جنایات استکبار جهانی علیه ملت ایران و تقویت خشم انقلابی ملت ایران علیه دشمنان است ، هدف کاروان های راهیان نور رشد و تقویت روحیه جهادی در جامعه به عنوان پشتوانه ی تحول و تعالی انقلاب اسلامی است هدف از راهیان نور پاسخ به سئوالات و رفع شبهات زائرین نسبت به دفاع مقدس است ، لذا کشورهای مخالف نظام مقدس  جمهوری اسلامی از حمله نظامی و جنگ سخت نا امید شده اند و می خواهند از طریق جنگ نرم به باورها و اعتقادات ما ضربه بزنند  چون امروزه جنگ نرم ، یکی از موثرترین  و کارآمدترین و کم هزینه ترین و در عین حال خطرناکترین و پیچیده ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی کشور است  که موفق نشده اند و در سایه الطاف امام زمان(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری ؛ مردم ما روز به روز آگاه تر و بصیرتر می شوند و همانطوری که می بینید تبلیغات منفی رسانه‌ها ی غربی نتوانسته است روی مردم ما ، خصوصا جوان ها تاثیر گذار باشد بلکه زائرین شهدا در قالب کاروان های راهیان نور سال به سال به تعداد آنها افزودتر می شود و قطعا این حرکت و سیل خورشان کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی به برکت مجاهدت رزمندگان و خون مطهر  شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

سرهنگ حسین حسینی از روایتگران استقراری یادمان شهدای عملیات فتح المبین درپاسخ  سئوال خبرنگار جهاد رسانه ای شهید رهبر مبنی بر  آسیب رسانه های بیگانه بر جوانان برای دلسرد شدن از راهیان نور و آینده ی مملکت با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری گفت : می توان از بیانات مقام معظم رهبری در زیارت ایشان از یادمان عملیات غرور آفرین فتح المبین دریافت کرد - راهیان نور مردم کشور، این سنت بسیار ستودنی را از چند سال پیش در پیش گرفتند که بیایند این مناطق را سالیانه به خصوص در ایام اول سال زیارت کنند.

آن چه مهم است این است که ملت ایران این مقطع تاریخىِ حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکند و سال های پرمحنت، ولی پرافتخار دوران جنگ تحمیلی را هرگز از یاد نبرید. این آمدنها، این اظهار ارادتها، این یادبود گرفتن ها، کمک می کند به اینکه این یادها در ذهن ها زنده بماند .

وی افزود ؛ این که جوانان ما هرسال با تبلیغات گسترده ی دشمن در شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی بیش از بیش از یادمانها دفاع مقدس بازدید می کنند واین گونه تبلیغات تاثیری بر روحیه آنها نگذاشته است چندین عامل دارد :

1 ـ جذبه ای که خود شهدا ایجاد می کنند .

2 ـ شخصیت معنوی وتاکیدات مقام معظم رهبری در خنثی سازی تبلیغات مسموم دشمنان و پیروی جوانان از ولایت فقیه .

3 ـ تاثیر گذاری فرهنگ شهادت طلبی آقا ابا عبدالله حسین که دفاع مقدس ما و انقلاب اسلامی با آن عجین شده است وبیش از چهارده قرن هست که این واقعه عظیم فراموش نشده است و دفاع مقدس ما هم فراموش شدنی نیست .

4 ـ ماندگاری و درس از سیره شهدا که همه هستی خود را تقدیم کردند تا این امنیت امروز برای ما ایجاد کنند و جوانان قدر شناس ما آنها را فراموش نخواهند کرد..این ها و عوامل بسیاری دیگر باعث شده است تا راهیان نور همه ساله پر رنگ تر از سال قبل شود وبه بوته فراموشی سپرده نشود .

اما حسن ختام گزارش روز جمعه 1 فروردین1398 به معرفی نمایشگاه راه ماندگار به مدیریت سجاد ساعدی  با نظارت مستقیم بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش های دفاع مقدس در یادمان شهدای عملیات فتح المبین اختصاص دارد ؛ این نمایشگاه در راستای ترویج سبک  و اخلاق زندگی شهدا و ارائه ی کتب  هشت سال دفاع مقدس در معرض دید زائرین قرار گرفته است .

این نمایشگاه  برای 12 نفر از بسیجیان مورد تأیید سرهنگ پاسدار فرحان منصوری مدیر یادمان به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است .

 

شایان ذکر است این نمایشگاه از اول مهرماه 1397 همزمان با آغاز حرکت راهیان نور دانش آموزی فعالیت خود را آغاز نموده و تا 15 فروردین 1398 به فعالیت خود ادامه می دهد .

از بین روایتگران استقراری  در گزارش روز جمعه 2 فروردین 1398 به سراغ حاج براهیم مزرعه و علی سرخه می رویم تا از آنها بپرسم «به نظر  شما  برنامه ی راهیان نور چگونه می تواند در رشد و اصلاح بخش های جامعه مؤثر باشد ؟ »



:: برچسب‌ها: "حضور کاروان های راهیان نور" در اولین روز از سال 1398 "در یادمان شهدای "عملیات فتح المبین" ,
:: بازدید از این مطلب : 1859
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.